Tusen nya intryck

De senaste två dagarna har varit fullpumpade med nya människor, platser och upplevelser. Vi börjar känna oss hemma och inser att vi faktiskt bor här nu -and we like it!

Världens finaste utsikt från vår balkong

På torsdag morgon bestämde vi oss för att gå på jakt efter närmaste curlinghall och gym. Vi drog på oss våra trainers och med målmedvetenhet började vi gå för att redan 40 meter senare snubbla på dörrmattan till curlinghallen! WOW, vi kan se hallen från sovrumsfönstret, vilken dröm! Där mötte vi Craig som Anna mailat med tidigare, han tog emot oss med öppna armar och visade oss runt i en av kanadas äldsta curlingklubbar. Hallen är enorm, inget man är van vid om man kommer från Sverige. Vi är otroligt glada att det är just i den här hallen vi kommer att spendera otaliga timmar den kommande tiden. Första träningspasset blir runt den 1 oktober och vi räknar redan dagarna.. bara att börja stretcha!

Granite Curling Club, Edmonton





Efter den trevliga överraskningen i curlinghallen gick vi vidare för att direkt mötas av nästa - världens största träningsanläggning!!! Kinsmen Sport Centre är en stor idrottsmetropol som bara ligger ett stenkast från vår balkong. Anläggningen har både gym, löparspår, tennis- och badmintonplaner, simbassänger, fotbollsplaner och squashhall! Vi kommer definitivt att hålla oss sysselsatta här. 


Titta Marcus va mycket fria vikter det finns!!

Området vi bor i är motsvarande SoFo-området i Stockholm och det är alltid någonting som händer. Huvudgatan i området heter Whyte ave och kring den annordnas det varje månad en gatufestival, där kan man hitta allt från gatumusikanter och jonglörer till klädesstånd och teaterföreställningar. Så efter de glada upptäckterna på curlinghallen och gymmet gick vi ner för att äta lunch inne på festivalområdet.


Tidning från -68 som vi hittade i en vintage-butik på Whyte Ave.

Efter en helt underbar och fullspäckad dag kom vi hem till lägenheten där det doftade nylagad mat. Nu känner vi oss verkligen som en liten familj, Agnes, Anna, Christoffer och Emilia! Vi avslutade dagen med en löprunda och högläsning ur Harry Potter och somnade sedan som stockar.

Kommentarer
Postat av: marcus

Sjukt bra. Härlig sovjetkännsla man fick oxå.

2009-08-22 @ 03:20:31
Postat av: Anonym

LOVERS,ni var så söta i camen,längtar ständigt efter er!

PUSS

2009-08-22 @ 19:38:40
Postat av: zandra

Tro inte att jag följer er, bara för att jag inte gör avtryck i kommentarerna. Jag BEVAKAR er. Ni verkar ju förövrigt ha det sjukligt bra, det glädjer mig.

Idag Anna, har jag fått måla rosa prickar på de vitmålade väggarn, det vart såååå nice! :)



SAKNAR ER.

2009-08-24 @ 14:24:59
URL: http://mumsfillibabba,blogg.se
Postat av: Anonym

"tro inte att jag inte följer er.." ska det självklart vara.

2009-08-24 @ 14:25:58
Postat av: Anna

Du måste skämta?! Rosa prickar!!???

2009-08-24 @ 20:59:11
Postat av: Sabina

Jag bevakar er också ständigt...och snart ska jag inte bara bevaka utan nästan stalka från samma sida atlanten :P

2009-08-25 @ 00:24:16
URL: http://sabinakraupp.blogg.se/
Postat av: Zandra

Rosa prickar, blev skit najs. Funderar på att pimpa de där rören vi målade vita rosa också.. Orkar jag det?



Btw, så har jag hedrat erat minne nu.

Måste ni vara så sjukt långt borta?

2009-08-25 @ 17:48:10
URL: http://mumsfillibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0